A fogyasztói értékelések gyűjtésének, megjelenítésének alapelvei
2022. május 28-tól hazánkban is új rendelkezések léptek életbe a fogyasztói értékelések és vélemények megjelenítésének terén.
A következőkben a VegaBonShop Kft., mint a www.vegabonshop.hu webáruház üzemeltetője alapelveit olvashatja a fogyasztói/vásárlói értékelések, vélemények gyűjtésének és megjelenésének vonatkozásában.
Értékelési alapelveinket megtalálja az "Információk" menüpontban is, valamint a termékoldalakon az "Értékelem a terméket" lehetőségre kattintva is.
A fogyasztói/vásárlói értékelések, vélemények gyűjtésének, megjelenítésének alapelvei a VegaBonShop Kft., mint a vegabonshop.hu webáruház üzemeltetője részéről
Webáruházunk, a vegabonshop.hu tevékenysége során mind a termékei, mind a szolgáltatásai esetében gyűjt értékeléseket és azokat az alábbi szabályok betartása esetén teszi közzé. Számunkra munkánk és termékeink megítélése és jobbá tétele szempontjából fontos, hogy tisztában legyünk vásárlóink véleményével legyen az akár pozitív, akár negatív. Véleményükkel nemcsak a mi munkánkat, szolgáltatásunk, áruválasztékunk színvonalának jobbá válását segítik, hanem segítenek a többi vásárlónak is megalapozott döntést hozni vásárlásuk során.
1. A fogyasztói értékelések, vélemények csak előzetes jóváhagyás után jelennek meg.
Az eddigi gyakorlatunkkal megegyezően, a vélemények csak jóváhagyás után jelennek meg és továbbra is csak abban az esetben, ha a vásárlás ténye egyértelműen beazonosítható. Ehhez kérjük az "Ön véleménye" részhez adja meg rendelésszámát vagy amennyiben nyereményjátékon nyerte a terméket, írja oda, hogy nyeremény.
2. Valós értékelések, vélemények, a tényleges vásárlói minőség feltüntetése
Az eddigi gyakorlattal megegyezően csak valós értékelések jelenhetnek meg a vegabonshop.hu webáruház oldalán. Véleményt csak abban az esetben teszünk közzé, amennyiben bármilyen módon hitelt érdemlően bizonyítást nyert, hogy a vélemény valós vásárlás után született meg.
3. Befolyásmentes értékelések
Az értékeléseket a fogyasztóktól mindennemű ellenérték (vásárlási kedvezmény, kupon) felajánlása nélkül gyűjtjük be. Ez természetesen nem zárja ki, hogy fogyasztóink egyéb tevékenységét (például hírlevélre feliratkozásukat) kuponokkal ösztönözzük. Bizonyos időközönként a vegabonshop.hu webáruház üzemeltetője, a VegaBonShop Kft. nyereményjátékot hirdet. A nyereményjáték nyertese, amennyiben konkrét terméket nyert, szintén jogosult véleményt/értékelést adni az adott termékről. Kérjük, hogy minden esetben őszinte véleményükről, tapasztalatukról adjanak visszajelzést az adott termékről.
4. Nem csak termékértékelés
Az értékelések nem minden esetben vonatkoznak magára a termékre, előfordulhat, hogy a webáruházunkat értékelik, különösen igaz ez a megkülönböztetés a kizárólag csillagok használatával, szöveges értékelő rész nélkül adott értékelésekre.
5. Az értékelések sokszínűsége
Nem válogatunk az értékelések között oly módon, hogy kizárólag a pozitív értékeléseket jelenítjük meg. Mind a negatív, mind a pozitív vélemények megjelenítésre kerülnek a vegabonshop.hu webáruház termékoldalain. Az 1. és 2. pontoknak megfelelően azonban csak jóváhagyás után jelennek meg a vélemények és csak abban az esetben, ha bizonyítást nyert a vásárlás ténye.
6. Az értékelések kereshetősége
Amennyiben egy adott termékről eltérő számú csillaggal véleményezett értékelés is szerepel a termékoldalon, akkor a fogyasztónak lehetősége van arra, hogy keressen az értékelések között az adott számú csillagra kattintva.
7. Valótlan értékelések tilalma
Szigorúan tilos a termékeink népszerűsítése érdekében valótlan fogyasztói értékelések vagy ajánlások beadása a rendszerünkbe és ezzel harmadik személyeket sem lehet megbízni.
8. Mikor törlünk értékeléseket?
Töröljük azokat a fogyasztói értékeléseket, amelyek az alábbi tilalmak bármelyikébe ütköznek:
- Tilos más terméket/szolgáltatást reklámozni!
- Tilos harmadik fél szellemi tulajdonára vonatkozó információkat (például márkanevet, kereskedelmi nevet) megjeleníteni az értékelésben!
- Tilos fajgyűlölő, idegengyűlölő, obszcén, bántó, agresszív, fenyegető, félelemkeltő, gyűlöletkeltő hátrányosan megkülönböztető szavakat és személyiségi jogokat sértő szöveget használni az értékelésben!
- Tilos személyes adatokat (email címet, telefonszámot, lakcímet, más nevét) megjeleníteni a fogyasztói értékelésben! Az értékelő saját neve értelemszerűen nem tartozik ezen korlátozás hatálya alá.
9. Az értékelést író fogyasztók figyelmébe
Az értékeléseket író fogyasztókat az alábbi ajánlások megfontolására kérjük:
- Az értékelés valós információkat tartalmazzon és korrekt módon segítse a többi fogyasztót a vásárlási döntésének meghozásakor.
- Ha csak a csillagok számával szeretné véleményét tükrözni, erre is lehetősége van. A fogyasztó nem köteles hosszabb véleményt írni.
- Tartalmazhatja a fogyasztó saját fogyasztói tapasztalatait illetve azokét is, akiknek esetleg ajándékba vette.
- A vélemény kizárólag a termékre vonatkozhat, és nem az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokra (házhoz/csomagponthoz szállítás, a termék elérhetősége, stb.) vagy az eladókra.
10. Webáruházunk a fogyasztói értékeléseket az alábbi mód(ok)on gyűjti:
1. Tényleges vásárlóktól emailes megkeresésünk alapján
A vásárlást követő 15 napon belül webáruházunk emailben (info@vegabonshop.hu email címről) megkeresheti az árut ténylegesen megvásárló fogyasztókat és felajánlja neki az adott áru értékelésének a lehetőségét.
Az értékelés beküldése önkéntes, a fogyasztó semmilyen anyagi vagy más előnyt nem szerez az értékelés beküldésével.
2. A vegabonshop.hu webáruház termékoldalain a vélemények pont alatt
A fogyasztónak lehetősége van honlapunkon a termékoldalon is bármikor véleményt/értékelést adni az adott termékkel kapcsolatban. Az értékelések a fentebb említett elvek/szempontok alapján jelenhetnek meg a termékoldalon.